loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدارس اسلامی در دوره ی پهلوی دوم

1 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ناهید روشن نهاد

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 321

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شیوه تدریس و تعلیم در مدارس نوین و خارجی یکی از روش های تهاجم فرهنگی رژیم پهلوی به ارزش ها و معیارهای اسلامی بود. جامعه دینی- فرهنگی ایران، در رویارویی با اهداف این تهاجم و به نیت اشاعه فرهنگ دینی با عنایت به شرایط مساعد پس از شهریور 1320 اقدام به تاسیس نهادهای آموزشی ای به نام مدارس اسلامی نمود. تعداد این مدارس، با وجود فشارهای سیاسی تا پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از 180 باب می رسید. این نهادهای فرهنگی با ترویج مذهب و تربیت نسلی مجهز به علوم اسلامی و علوم جدید زمینه های پیدایش انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

در این کتاب نقش مدارس اسلامی مشهور به مدارس ملی در انقلاب اسلامی بررسی می شود.شیوه تدریس و تعلیم در مدارس نوین و خارجی یکی از روش های تهاجم فرهنگی رژیم پهلوی به ارزش ها و معیارهای اسلامی بود. جامعه دینی- فرهنگی ایران، در رویارویی با اهداف این تهاجم و به نیت اشاعه فرهنگ دینی با عنایت به شرایط مساعد پس از شهریور 1320 اقدام به تاسیس نهادهای آموزشی ای به نام مدارس اسلامی نمود. تعداد این مدارس، با وجود فشارهای سیاسی تا پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از 180 باب می رسید. این نهادهای فرهنگی با ترویج مذهب و تربیت نسلی مجهز به علوم اسلامی و علوم جدید زمینه های پیدایش انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما