loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهید رابع آیت الله اصطباناتی عالم مشروعه خواه

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدجواد اسلامی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 479

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نهضت مشروطیت از مقاطع مهم و حساس تاریخ معاصر ایران به حساب می آید. این حرکت به منظور مهار ظلم و ستم استبداد داخلی از یک سو و سلطه ی روزافزون خارجی از سوی دیگر، به زعامت و رهبری علما شروع شد. علما و مردم در این جنبش، با اهداف اسلامی جهت رفع ظلم و ستم خواستار تأسیس عدالت خانه بودند.

یکی از رهبران برجسته ی این حرکت در شیراز آیت الله محمدباقر اصطباناتی میباشد. این فقیه و دانشمند ذوالفنون در جریان نهضت مشروطیت فارس نقش مهم و چشمگیری داشت، که پس از شهادت توسط علما، مورخین و مشروطه خواهان به شهید رابع ملقب گردید. وی علاوه بر فقه و اصول در نجوم، ریاضی، طب، کلام، ادبیات هم استاد بود.

از زندگانی و مبارزات و اندیشه های آیتالله اصطباناتی اطلاعات اندکی در دست بود تا اینکه به همت ستاد یادواره ی سرداران و پانصد شهید شهرستان استهبان تلاش هایی آغاز شد تا شخصیت شهدای گمنام این شهرستان مورد توجه قرار گیرند. ثمرهی بخشی از این همت و تلاش کتاب شهید رابع میباشد. این اثر در سه بخش به زندگی، حیات علمی، دیدگاههای اجتماعی، خصوصیات اخلاقی، مبارزات سیاسی اندیشه ها و نحوه ی شهادت و بازتاب شهادت آیت الله اصطباناتی میپردازد. بخش دوم کتاب، به گزیده ای از آثار موجود وی و در بخش سوم ابتکارات فنی، ریاضی و هندسی اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما