loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید مهدی عراقی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده امین عزیزی | مجتبی سلطانی احمدی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 384

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی محصول فرایندی است که با داشتن زمینه ها و پتانسیل موجود در توده ی مردم مسلمان ایران، از سال 1342 به رهبری حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و با تبعید ایشان، هدایت و پیشبرد این فکر برعهده ی تعداد دیگری از رهبران مذهبی و سیاسی قرار گرفت. از همان زمان تعدادی از رهبران مذهبی و سیاسی با توجه به زیرساخت های مبارزاتی و درس هایی که از قیام پانزده خرداد گرفته بودند، به تربیت کادرهایی برای مبارزات آینده براساس معیارهای اسلامی پرداختند که از آن جمله می توان به شهید مهدی عراقی اشاره کرد.

مهدی عراقی که با کوله باری از تجربه ی مبارزه در میان فدائیان اسلام، پس از فوت آیت الله بروجردی پشت سر امام (ره) قرار گرفت و در تمامی مقاطع سرنوشت ساز سال های 1342 ـ 1343 ش و سالیان بعد، بدون لحظه ای تزلزل با پایمردی و ایمانی مثال زدنی تا برقراری نظام جمهوری اسلامی در این راه ایستادگی نمود، نمونه ای است از سربازان بی شمار امام خمینی(ره) که در راه برقراری حکومت اسلامی کوشیدند و سرانجام نهال نهضت امام را به درختی استوار تبدیل کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما