loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی (1340 - 1342) - جلد دوم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا کرباسچی

با همکاری بنیاد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 532

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تحولات و تکاپوهای حوزه علمیه ی قم و اقدامات چهره های شاخص و مبرز آن ، نشانگر پیوند محکم و ژرفی با روند مبارزات سیاسی و فرهنگی مردم مسلمان ایران علیه دستگاه پهلوی دوم است. تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی وضعیت جامعه مذهبی را با دقت به بحث گذاشته است. مرجعیت امام (ره) و نقش فضلا و دیگر مراجع در تثبیت آن، از صفحات خواندنی این کتاب است. همچنین نهضت روحانیون در جریان مبارزه با لایحه ی انجمنهای ایالتی و ولایتی ، از زبان نقش آفرینان آن مورد توجه قرار گرفته است.

مبارزات علما در جریان موسوم به انقلاب سفید ، سفر محمدرضا پهلوی به شهر قم ، هجوم به دو مدرسه فیضیه و طالبیه تبریز، به سربازی بردن طلاب و .... از دیگر فصول خواندنی این کتاب به شمار می رود. کتاب حاضر با اتکا به سخنان روحانیون و عالمانی که در برانگیختن مردم و مبارزه با دستگاه پهلوی نقش شایانی داشتند، گزارشی مستند از مبارزات روحانیون و مردم مسلمان عرضه می کند. نقش مساجد و مراسم مذهبی در انسجام و برانگیختن احساسات مذهبی مردم در این نوشته به خوبی ترسیم شده است. همچنین تلاش روحانیون گمنام شهرها و روستاهای دوردست در زنده نگهداشتن یاد امام (ره) ، از دیگر قسمتهای جالب کتاب حاضر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما