loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیوه نامه ی نگارش، پانوشت، کتابشناسی و صفحه پردازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده نادر خبازی دولت آباد

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 84

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اگر چه تفهیم و تفاهیم مطلب به ساده ترین و زیباترین صورت وظیفه ی اصلی ویراستار است ، با این حال اختیار کردن شیوه ای مشخص برای ایجاد وحدت رویه در نگارش و دستور خط فارسی بسیار ضروری می نماید . و هر سازمان و انتشاراتی بنا به ضرورت و صلاحدید متولیان آن ، شیوه نامه های خاصی تهیه و تنظیم می کند. .دفتر پیش رو که با بهره گیری از کتاب ها و شیوه نامه های معتبر تنظیم شده است ، در واقع پاسخی بر این نیاز بود تا در یکدست کردن متون چاپی راهنمای ویراستاران باشد .

بدیهی است که انتقال پیام نویسنده به خوانندگان با ویراستاری درست و دقیق به سهولت ممکن می شود و تمامی افرادی که در امر ویراستاری و سایر مراحل آماده سازی و چاپ کتاب تلاش می کنند ، در پی آنند تا با کمک به نویسندگان اثری بسامان و در خور فهم به خواننده تحویل دهند . انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز با عنایت به حجم کار چاپی و به منظور ارتقای هر چه بیشتر کیفیت ویراستاری کتاب ها به تنظیم این دفتر اقدام کرد تا ضمن یکدست کردن دستور خط ، صفحه پردازی و نشانه گذاری در کتاب های مرکز ، حریم زبان را از ورود شیوه های نامأنوس و ناهماهنگ پاسداری کند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما