loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت های شهید رجایی، شهید باهنر و آیت الله مهدوی کنی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سجاد راعی گلوجه

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 352

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب شامل مقدمه، پیشگفتار، سه بخش کلی، نتیجه گیری و کتابنامه است. هر کدام از بخش ها نیز به چندین فصل و گفتار تقسیم می شوند.

بخش اول در سه فصل، ساختار دولت شهید رجایی را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول طی پنج گفتار روند تشکیل کابینه را منعکس می کند. در فصل دوم برنامه ها، خط مشی و اصول مورد نظر دولت در زمینه های مختلف بازگو شده و در فصل سوم تعامل دولت با رهبری انقلاب، رئیس جمهور، نهادهای انقلابی و جریان های سیاسی بررسی شده است.

بخش دوم، در شش فصل به کارنامه و اقدامات دولت شهید رجایی پرداخته است. در فصل اول کارنامه ی هیئت دولت و ادارات تابعه ی نخست وزیر و در فصل دوم کارنامه ی وزارتخانه ها و سازمان های تابعه ی نخست وزیری به تصویر کشیده شده است. فصل سوم به دولت شهید رجایی و جنگ ایران و عراق اختصاص دارد. در فصل چهارم سیاست خارجی و در فصل پنجم ارتباط و اقدامات دولت در قبال بحران گروگان گیری مورد بررسی قرار گرفته و فصل ششم به فرجام دولت شهید رجایی می پردازد.

بخش سوم نیز در دو فصل جداگانه روند تشکیل، برنامه و کارنامه ی دولت های شهید باهنر و آیت الله مهدوی کنی را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است. کتاب حاضر با نتیجه گیری کلی و کتابنامه به پایان می رسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما