loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روزشمار انقلاب اسلامی در قم 1341 - 1357

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مقداد توانانیا | حسین آقاجانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 268

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شهر قم به دلیل حضور مراجع، علما و روحانیون و به ویژه به دلیل حضور حضرت امام خمینی که بنیانگذار نهضت و نظام اسلامی است، حوادث و وقایع زیادی را به خود دیده است. اعلامیه ها و سخنرانی های انقلابی از شهر قم برمی خاست و رهبران انقلابی طراز اول، در قم حضور داشتند. بی جهت نیست که قم را به عنوان مرکز انقلاب و مرکز نشر عقاید دینی شناخته اند.

حضرت امام خمینی از شهر قم قیام کرد، در قم دستگیر و زندانی شد و از قم به ترکیه تبعید گردید. نگاه های انقلابیون سراسر کشور به قم و حوزه ی علمیه ی آن دوخته شده بود و از این شهر، روحانیون انقلابی به نقاط مختلف کشور اعزام شده و مردم را به فعالیت های دینی و انقلابی دعوت می کردند. سرانجام جرقه ی انقلاب با حادثه ی 19 دی در قم زده شد که در نهایت بعد از گذشت یک سال، منجر به پیروزی انقلاب گردید.

آنچه در این کتاب تقدیم خوانندگان عزیز می گردد، روزشمار وقایع و حوادث انقلاب اسلامی در قم است و سعی شده با رجوع به منابع محلی و منطقه ای و کشوری، تمام حوادثی که در قم اتفاق افتاد، به رشته ی تحریر در آید که در پنج فصل تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما