loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چریک: خاطرات زندگی سردار شهید حمید ایرانمنش فرمانده گردان پیاده از لشکر 41 ثار الله

5 (1)

ناشر لشکر 41 ثارالله

نویسنده الهه بهشتی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 97

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حمید ایرانمش در سال 1334 در کرمان به دنیا آمد. مادرش به علت تالمات روحی قادر به نگهداری او نبود. حمید کودکی را مدتی نزد دایه گذراند و سپس به پرورشگاه سپرده شد. یازده ساله بود که به آغوش گرم خانه بازگشت، اما گرمای این کانون پر محبت با فوت پدر و مادر دیری نپائید.
آغاز نوجوانی اش با زمزمه مخالفت علیه حکومت پهلوی توأم بود. حمید در آغوش جلسات مذهبی و کتاب های روشنگر گرم شد. همین بلوغ فکری او را به میدان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی کشاند. وقتی طنین فریادهای الله اکبر در آسمان ایران پیچید حمید دیگر احساس تنهایی نمیکرد. سپاه خانه اصلی حمید شد و از همین جا برای مبارزه با احزاب آتش افروز به کردستان رفت. به خاطر شجاعت و جسارتش در مبارزه با این اشرار به او حمید چریک می گفتند. پس از بازگشت از کردستان به جبهه جنگ رفت و در عملیات مختلف شرکت می کرد. او با شایستگی تمام فرمانده گردان شد.
در عملیات بیت المقدس که به گازادی شهر خرمشهر منجر شد حمید با رزمی متوهرانه در حالیکه بیش از بیست گلوله به تنش نشسته بود به شهادت رسید.
این کتاب به بررسی زندگی ایشان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما