loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه و بحران غرب

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه ای است از 10مقاله که با این مشخصات به چاپ رسیده است :
«هیدگر و گشایش راه تفکر آینده/ رضا داوری»، «فلسفه و بحران غرب/ ادموند هوسرل، ترجمه محمدرضا جوزی»، «راه بازگشت به درون سرزمین مابعدالطبیعه/ مارتین هیدگر، ترجمه محمدرضا جوزی»، «وارستگی: گفتاری در تفکر معنوی/ مارتین هیدگر، ترجمه محمدرضا جوزی»، «فقط خدای می تواند ما را نجات دهد/ جان مک کواری، ترجمه محمدرضا جوزی»، «تمهیدی بر تفکر پس فردا/ گلن گری، ترجمه محمدرضا جوزی»، «گناه تکنولوژی مدیریت :دعوت هیدگر به تفکر/ لدل مک ورتر، ترجمه محمدرضا جوزی»، «ملاقات هایی با هیدگر/ جاروالعل مهتا، چونگ ـ یوآن چانگ، ترجمه محمدرضا جوزی»، «کی یرکگارد کیست؟/ کارل یاسپرس، ترجمه محمدرضا جوزی»، «مابعدالطبیعه و تاریخ در تفکر مارتین هیدگر/ ماکس مولر، پرویز ضیاء شهابی».
در مقاله «فلسفه و بحران غرب» نویسنده به منظور روشن ساختن مقوله بحران غرب، بحث خود را از فلسفه تاریخ یا غایت شناسی (Teleology) انسان اروپایی آغاز می کند و بدین ترتیب، نقش اساسی فلسفه و شعب آن را در تحول علوم بازگو می کند .نویسنده در بخشی از مباحث خود خاطر نشان می کند: «شکی ندارم که علت بحران اروپا، در نوعی مذهب اصالت عقل غلط نهفته است .اما نباید این طور تصور کرد که قوه عقلانی، فی نفسه شر و پلید است و یا این که از حیث وحدت کلی زندگی انسان حایز اهمیت نیست. عقلی که از آن سخن می گویم، عقل به معنی شریف لفظ و به معنی یونانی آن است که در دوره قدیم فلسفه یونان، ایده آل همه بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما