loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصل بذرپاشی: گزیده ای از رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب تربیت فرزند

ناشر سیمای خورشید

گردآورنده کتاب مسعود پارسافر

مستندساز محمدحسین حسینی یکتا

با همکاری حمیدرضا صداقتی نیا

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 143

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروه های گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.»، در جهت تحقق منویّات ایشان، کتاب «فصل بذرپاشی» منتشر شده و در این اثر برای اولین بار در کشور به گردآوری رهنمودهای امام خامنه ای (مدّظلّه) در باب تربیت فرزند پرداخته است.

به اعتقاد نویسنده، این اثر می تواند راهنمای خوبی برای والدین، معلمان، مربیان پرورشی و فعالین فرهنگی باشد. این کتاب بیانگر ویژگی ها و خصلت های کودکی با ایمان است، کودکی که بتواند در انقلاب اسلامی و در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) نقش داشته باشد. فصل بذرپاشی می تواند راهگشا و راهنمای خوبی در جهت تربیت فرزندانی مومن و شایسته باشد.

در این کتاب به نقش مهم ایمان و توحید نیز بسیار تأکید شده است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب (مدّظلّه) می فرمایند: «نکته ای که بنده هم خیلی ذهنم متوجه آن است این که در درجه اول، بایستی به ساختن و شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم. سعی کنیم بچه هایمان را با ایمان به خدا، ایمان به حقیقت مطلق، ایمان به اسلام پرورش دهیم. اگر با ایمان پرورش یافت و شما توانستید بذر ایمان را در دل او بکارید، در آینده هر شخصیت عظیمی از او می توان ساخت. اگر این عنصر در آن وجود نداشته باشد برای هیچ کاری مناسب نیست.»

همه مدیون معلمیم، تولید انسان فرزانه، پیامبر (ص) معلمی آسان ساز، قرنطینه 12 ساله، آموزش فلسفه از دوره دبستان، کاشتن بذر ایمان، نوه کوچک رهبر و .... از عناوینی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از بیانات امام خامنه ای (مدّظلّه) در این کتاب می خوانیم: «اگر این بچه ها با ایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند... اگر این عنصر (ایمان) را در آنها نداشته باشیم برای هیچ کاری مناسب نیستند؛ هرچه بشوند نامطمئنند...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما