loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازنمایی الگوی شخصیت مرد و زن در سینمای ایران (ارزیابی آن بر اساس آیات و روایات)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25309 10003022
18,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در زمینه موضوع سینما است که یکی از مدرن ترین رسانه ها در دوران کنونی بوده، علاوه بر اینکه به بازنمایی جامعه می پردازد و الگوهایی نیز به جامعه ارائه می دهد. سینما باید بر اساس خاستگاه و مبانی معرفتی برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی به ارائه موضوع مناسب از شخصیت مرد و زن بپردازد، بر همین اساس در این کتاب ابتدا به بررسی مبانی نظری و روش های تحلیلی پیام های ارتباطی پرداخته شده است.

با بررسی آیات و روایات ویژگی ها و وظایف شخصیت زن و مرد شناسایی شده و در نهایت با روش نشانه شناسی و تحلیل روایت به بررسی چندین فیلم از سینمای پس از انقلاب پرداخته شده است. در پایان نتیجه گرفته شده که اکثر فیلم های سینمایی بررسی شده با معیارهای فرهنگ اسلامی ایرانی مطابقت نداشته و الگوهای فرهنگ غربی در آنها بسیار تاثیرگذار است. این کتاب به طور مشخص به این مبحث می پردازد که شخصیت شناسی مرد و زن در سینما به چه صورتی است و بر اساس آیات و روایات باید چگونه باشد و این سخن را بیان می کند که در حقیقت سینمای کنونی بیشتر جنبه ها و الگوهای غربی را دربرگرفته است.

ضرورت و اهمیت تحقیق، مفهوم شناسی، مبانی نظریه تحقیق، نظریات اندیشمندان غرب و در نهایت نظریه اسلام و... از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

شخصیت زن در اسلام، زن در خانواده، نقش بانو از منظر اسلام، صبر و شکیبایی، امانتداری و رضایت شوهر و زن در جامعه از جمله محورهای مطرح شده در این کتاب بوده و همین طور شخصیت مرد در اسلام، مرد در خانواده و نقش شوهر برشمرده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما