loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت امویان

ویراست دوم (با اضافاتی از رسول جعفریان)

3 (2)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدسهیل طقوش

مترجم حجت الله جودکی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25331 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اموی ها از ابتدا در برابر دعوت اسلامی ایستادند، با رسول خدا (ص) جنگیدند. اما پس از فتح مکه به اجبار، مسلمان شدند.
با رحلت پیامبر اکرم(ص) و تجدید تدریجی اشرافیت عرب، به مرور وارد عرصه سیاسی شدند و پس از قتل عثمان با امام علی (ع) درافتادند و با زر و زور و تزویر برای نخستین بار خلافت را از آن خود کردند. دولت اموی با تغییر ساختار سیاسی و انتقال از نظام شورایی به نظام پادشاهی موروثی ادامه یافت و به دو شاخه سفیانی و مروانی تقسیم شد و در مجموع 91 سال حکومت کرد.
کتاب حاضر به تاریخ دولت امویان پرداخته و در هشت فصل با عناوین: «معاویة بن ابی سفیان»، «یزید بن معاویه، معاویه دوم و مروان بن حکم»، «عبدالملک بن مروان»، «ولید بن عبدالملک»، «سلیمان بن عبدالملک، عمربن عبدالعزیز و یزید دوم»، «هشام بن عبدالملک»، «ولید دوم، یزید سوم و مروان دوم» و «علل سقوط حکومت امویان» تنظیم گشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما