loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیر پیشگام: خاطرات حاج حمید فاسونیه چی از پیشگامان انقلاب اسلامی در ارومیه

ناشر سوره مهر

نویسنده مصطفی قلیزاده علیار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25374 10003022
32,000 30,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «پیر پیشگام» خاطرات حمید فاسونیه چی یکی از انقلابیون پیشگام و پیرو خط امام خمینی (ره) در ارومیه است که همگام با مجاهدانی همچون حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه این شهر از دهه چهل و بعد از حادثه 15 خرداد در این شهر فعال بوده و در سال های 56 و 57 در حوادث انقلاب اسلامی، ضد رژیم شاه فعالیت داشته است.

این خاطرات از خلال 28 ساعت مصاحبه با فاسونیه چی، ثبت و ضبط و سپس توسط مصطفی قلیزاده علیار تدوین و نگاشته شده است. کتاب «پیر پیشگام» مشتمل بر شش بخش با عناوین «دوران کودکی و جوانی»، «به دنبال دانش»، «ناگهان ژاندارمری»، «در آستانه انقلاب اسلامی»، «سپیده دم پیروزی» و «اسناد و تصاویر» است. خاطرات فاسونیه چی از تولد او در سال 1310 تا زمان حاضر را دربر می گیرد. اولین خاطره هم مربوط به ماجرای کشف حجاب در ارومیه در سال 1314 است. خاطرات این مبارز کهن سال در کتاب «پیر پیشگام» به گونه ای روند شکل گیری انقلاب اسلامی در ارومیه و مبارزات نیروهای مسلمان و انقلابی این شهر را بیان می کند که در نوع خود قابل تامل و خواندنی است. همچنین در این روایت، خاطرات و قضایایی بکر و تازه از دیدگاه تاریخی آمده که برای اهل تاریخ و پژوهش، قابل توجه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما