loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قطار اندیمشک

ناشر سوره مهر

نویسنده علیرضا قزوه

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 230

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25460 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علیرضا قزوه را شاعر اعتراض می دانند و اشعار کتاب «قطار اندیمشک» هم اعتراضی است به هشت سال جنگ بیش از 44 کشور علیه مردم ایران و هم ادای دینی به فرزندان ایران زمین که نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین تصاحب کنند. خود شاعر هم تاکید دارد که این اشعار در دو محور مشترک اند؛ شعر مقاومت و اعتراض. قزوه این شعرها را از سال 63 سروده و تا «قطار اندیمشک» که پیش از این چهار بار چاپ شده، در یک کتاب منتشر کرده است.

شهادت، دلاوری، ایثار، رشادت، جنگاوری، اعتراض به فراموشی یاد شهدا و دفاع مقدس، از مضامین مهم این کتاب اند. قزوه در سراسر کتاب به زاهدنماها و دین فروشان می تازد و گاهی هم در قالب یک شاعر ولایی، امت اسلام را خطاب قرار می دهد که چرا در برابر جنایات استکبار فریادی بر نمی آورند. او در این راه حتی از اسطوره های دینی و تاریخی بهره می گیرد تا حرفش را بزند. جنگ برای او ، بهانه ای جنگ افروزی نیست، بلکه برای انسان ماندن و انسان شدن و انسان بودن است؛ آنگونه که مردان بزرگ آن سال ها بودند. غزوه در این کتاب در کنار اشعار سپید و غزل ها از دوبیتی ها هم بهره برده و به خواندنی تر شدن مجموعه اشعار خود کمک زیادی کرده است.

سیبی که از درخت فرو افتاد
افتاده است
و رودها به کوه باز نمی گردند
و عطر این تابستان ها
فقط برای همین تابستان است

اما قطار اندیمشک
باز می گردد
با بوی سیب و
پیرهن یوسف
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما