loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خنده زار

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد محمودی نورآبادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 303

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25471 10003022
55,000 52,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «خنده زار» با موضوع انقلاب اسلامی نوشته شده و تلاشی است برای به تصویر کشیدن جریان فعالیت های انقلابی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در فضاهای روستا یی و عشایری. البته محمد محمودی نورآبادی داستان خود را به دور از نگاه های معمول در داستان های انقلاب و خارج از فضای شهری رایج در این نوع قصه ها نوشته است. در واقع نویسنده کوشیده است تبعات وقوع انقلاب اسلامی را در یک محیط روستایی و در واقع در یک ایل به منزله نمونه یکی از روستاهای انقلاب اسلامی نشان دهد. وقایع و رویدادهای رمان «خنده زار» در روستایی به نام «زارستان» واقع در استان فارس اتفاق می افتد و مخاطبان رمان شاهد مبارزات مردم روستا با ژاندارم های رژیم شاه خواهند بود.

«زارستان» در «خنده زار» در واقع نماد ایران است و شخصیت های درگیر انقلاب نیز در همین روستا به سر می برند. ظلم رییس پاسگاه، کدخدا و ... نمادی از ظلم شاه و حکومت به مردم روستا است. راوی این داستان، پسری 8 ساله به نام عیسی است. در این رمان همچنین شخصیتی به نام «رستم» به عنوان نماد ملیت و «رضا» به عنوان نماینده مذهب حضور دارند. اتفاقی که شاید در این گونه داستانی کم نظیر باشد، نقش فرهنگیان و معلمان در بیداری مردم روستا است که در میان روستاییان به روشنگری و اطلاع رسانی می پردازند که نمود بارزی در «خنده زار» دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما