loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه فاطمیه: ادعیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها (نفیس)

2 (1)

ناشر قرآن و اهل بیت نبوت (ع)

گردآورنده کتاب احمدرضا اخوت | شهربانو کندی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 255

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

هرگاه صحبت از دعا به میان می آید بیشتر به موضوع اظهار حاجت یا حوائجی خاص به درگاه خداوند به منظور برآورده شدن آنها توجه می شود و گویی همین بُعد از دعا برای دعا کننده کفایت می کند. اما با نگاهی به متن دعاهای موجود از ائمه اطهار، آنچه به روشنی به آن توجه شده، قرب به پروردگار متعال و دریافت ارزاق معنوی است.

از سویی دغدغه های اجتماعی و رسیدگی به مشکلات دیگران نیز از دیگر نکات مهمی است که درباره دعا در اقوال ائمه به آن توجه شده است. در این راستا ادعیه و نمازهای حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان منبعی غنی می تواند مورد رجوع قرار گیرد. ادبیات ویژه، کم حجم بودن در عین جامعیت و گره گشا بودن از ویژگی های ممتاز ادعیه این وجود نورانی است. لذا بانوان برای تأمین توجه خود به خداوند در لابه لای مشغله هایشان و مردان برای تقویت توان اجتماعیشان نیازمند چنین فرهنگ غنی ای هستند و این انگیزه اصلی در جمع آوری ادعیه و نمازهای حضرت در این مجموعه بوده است.»

این اثر در شش بخش تنظیم شده است. در بخش اول، ادعیه ایام هفته و ماه آورده شده است. در بخش دوم، تعقیبات نمازهای یومیه ذکر شده است. ادعیه در حوائج و ادعیه های عمومی در بخش های سوم و چهارم آورده شده اند. نمازهای حضرت صدیقه طاهره (س) در بخش پنجم بیان شده اند. در بخش ششم نیز حدیث شریف کساء آورده شده است. در انتهای کتاب نیز، خطبه فدکیه به عنوان ضمیمه آمده است. متن عربی دعاها و ادعیه در یک صفحه و ترجمه فارسی آنها در صفحه مقابل چاپ شده و منابع هر قسمت نیز در کنار متن عربی بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما