loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه تجربه و هنر زندگی - جلد سیزدهم: فلسفه ای برای زندگی

رواقی زیستن در دنیای امروز

ناشر گمان

نویسنده ویلیام اروین

مترجم محمود مقدسی

ویراستار خشایار دیهیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 377

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فلسفه فقط رشته ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی مطرح می کنیم که جنبه فلسفیِ آشکاری دارند. این سوال ها و پاسخ های آنها «راه زندگی»ِ هر کس را معین می کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می پردازد که همه ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال های کلی گرفته تا «معنای زندگی» و «خوشبختی» تا مسائل جزئی تر نظیر درد، بیماری، ترس، ملال، زندگی روزمره، حسد، عشق، مرگ، بخشودن و… زبان این کتاب ها فنی نیست و همگان می توانند آنها را بخوانند.

مقدمه کتاب با این جملات آغاز می شود:
"از زندگی چه می خواهید؟ ممکن است بگویید همسری مهربان، کاری خوب و خانه ای زیبا. اما اینها صرفا چیزهایی است که شما "در" زندگی می خواهید. وقتی می پرسم از زندگی چه می خواهید، منظورم کلی ترین معنای ممکن این پرسش است. سوالم مربوط به هدف هایی نیست که هر روز در آغاز فعالیت های روزانه در سر دارید. پرسشم مربوط به هدف اصلی شما در زندگی است. به عبارت دیگر، سوالم این است: در میان چیزهایی که در جستجویشان هستید، کدام یک برای شما از همه ارزشمندتر است؟
خیلی ها حتی نمی دانند هدف اصلی زندگی شان چیست. این جور آدم ها شاید بدانند در هر دقیقه از زندگی یا هر دهه عمرشان چه می خواهند. اما هرگز درنگی نکرده اند تا به هدف اصلی زندگی شان بیندیشند. البته می توان فهمید چرا به این مسئله نمی اندیشند. فرهنگ ما افراد را به فکر کردن در مورد این چیزها ترغیب نمی کند ..."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما