loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب خوردنی

ناشر سوره مهر

نویسنده سعیده موسوی زاده

تصویرگر ایلگار رحیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 30

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25519 10003022
32,000 30,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«کتاب خوردنی» سروده سعیده موسوی زاده کتابی است که بر دنیای بی تخیل می شورد و از همان سرآغاز، یعنی از آنجا که نام کتاب آغاز می شود، سویه دیگر چیزها، یعنی آن وجه تخیلی و شاعرانه شان را در بیانی کودکانه آشکار می سازد. شعر«کتاب خوردنی» که نام کتاب نیز از آن گرفته شده است، یک موقعیت ساده و آشنا را بدل به کلماتی می کند که نهایت شاعرانگی را درخود جای داده اند. شاعر از کتابی حرف می زند که رد خوردنی های شور و شیرین بر ورق های آن نشسته و به زعم کودک، به کتابی خوردنی بدل شده است.

این تخیل شاعرانه در شعر«چسب زخم» به اوج خود می رسد، آنجا که چسب زخمی می خواهد پایه شکسته قاب عکسی را درمان کند. شاعر درکنار این روایت فانتزی گونه، نگاه مهربانانه و سرشار از دلسوزی کودک به حیوانات را نیز در شعر « می میو» به تصویر می کشد، آنجا که راوی از گربه ای حرف می زند که در پی یافتن غذا در سطل زباله است، اما با خرده شیشه هایی برخورد می کند که درکنار نان و استخوان افتاده اند. شاعر گاهی به اشیا ء بیجانی مثل اتوبوس جان می بخشد و گاه از زبان شیر آب مدرسه ای حرف می زند که آنفولانزا گرفته است. درپس همه این شعرها، ردی ازآن چیزها وجود دارد که کودک باید ببیند و بیاموزد، اما هیچ کدام از کلمات، لباسی ملامتگر یا هشداردهنده بر تن نمی کنند و شعر درناب ترین و تخیلی ترین شکل خود متولد می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما