loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ

ناشر سوره مهر

نویسنده مهدی ترابی مهربانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25588 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب بررسی به تاریخچه آغاز انیمیشن، شخصیت های محبوب، و تحولات رخ داده این هنر در این کشورها پرداخته شده است.

کمیک استریپ، یکی از پدیده های قرن اخیر است که علی رغم ظهور رسانه های تصویری مانند تلویزیون و ماهواره، همچنان جایگاه خود را در رسانه های اجتماعی مانند روزنامه، مجلات و اینترنت حفظ کرده است. اگرچه ظهور کمیک استریپ یا داستان مصور به شکل امروزی قدمتی حدود یک قرن دارد، اما شاید اولین نشانه ها از داستان مصور، مربوط به انسان های نخستین و تصاویر حک شده بر دیواره غار ها باشد. قرن ها بعد، مصریان باستان، با نقاشی بر روی دیوارهای معابد و آرامگاه ها، از زبان تصویر، برای انتقال داستان زندگی مردمان عصر خود به آیندگان استفاده کردند. کمیک استریپ به صورت امروزی، در آمریکا زاده شد و به سرعت، تبدیل به بخش ثابت رسانه های جمعی شد. استقبال عموم مردم از قهرمانان خلق شده در داستان های مصور، تا جایی رسید که دست اندرکاران صنعت سینما، به فکر خلق این شخصیت ها در دنیای تصاویر متحرک افتادند. این هنر نوظهور، به سرعت در سرتاسر جهان اشاعه پیدا کرد و هنرمندن بزرگی در نقاط مختلف دنیا، به تولید کمیک استریپ پرداختند.

کمیک استریپ که در ابتدا به نظر می رسید مخصوص سنین پایین تولید شده است، امروزه هنری است که موردعلاقه تمامی سنین و افرادی با سلایق متفاوت است. کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ»، نوشته «مهدی ترابی مهربانی»، با هدف شناخت ریشه های این هنر و بررسی چگونگی ایجاد و رشد این هنر تالیف شده است. در این کتاب همچنین به مباحثی همچون رابطه کمیک استریپ با دیگر هنر ها و چگونگی ورود آن به دیگر کشورهای دنیا مطرح شده است. مولف در این کتاب، با استفاده از منابع معتبر، به بررسی چگونگی شکل گیری قهرمانان داستان های مصور در غرب می پردازد. کتاب حاوی تصاویر خوبی است و در آن همه جزئیات در مورد شخصیت های مهم کمیک استریپ در تاریخ نه چندان طولانی این هنر پرداخته شده است. کمیک استریپ در ایران هنری ناشناخته است و تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است، اما انتشار این کتاب می تواند تأثیر زیادی در جذب هنرمندان و مخاطبان جهت تولید آثار کمیک استریپ در ایران داشته باشد. کتاب حاوی اطلاعات کاملی در مورد این هنر دوران مدرن است و می تواند مرجع مناسبی برای علاقه مندان این رشته در ایران باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما