loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اثر نشان: درآمدی بر رویکرد نشانه شناختی به مفهوم سند و مطالعات اسنادی جنگ / دفاع مقدس

ناشر سوره مهر

نویسنده علیرضا کمری

ویراستار فرانک جمشیدی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 100

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25598 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرداختن به ایده هایی نو پیرامون تاریخ نگاری دفاع مقدس با رویکردی تازه در شناسایی اسناد و مدارک این پدیده در ایران امری است که نویسنده کتاب قصد دارد در این کتاب پژوهشی به اختصار به آن بپردازد.

کتاب حاضر، پردازش اندیشه ای نو پیرامون تاریخ نگاری دفاع هشت ساله مردم ایران و یا رویکردی تازه در شناسایی اسناد و مدارک این پدیده است.

علیرضا کمری به عنوان نویسنده این کتاب تلاش می کند تعریفی تازه از سند را با نگاه به دو نکته اساسی ارائه دهد. اول اینکه شیوه های غالب در پژوهش های تاریخی، بیشتر سیاسی و کمتر فرهنگی و اجتماعی بوده است و دوم آنکه مناسبات انسانی نهفته در جنگ به اندازه ای پر رنگ است که تتبعات مرسوم تاریخی، به ویژه با تعریفی که از سند می دهد، توان بازنمایی این گذشته را ندارد و اگر دارد، ناتمام است.

نویسنده برای تبیین نظریه خود، ترکیب «اثر نشان» را انتخاب کرده و خواسته است با کنار هم نهادن این دو واژه بر گسترده بودن چیستی سند در دفاع هشت ساله تأکید کند، اثر نماینده آثار موجود و ملموس؛ نشان نماینده نشانه های موجود اما نامحسوس.

نقش و جایگاه اسناد و مدارک و نشانه ها در نظام دانش و شناخت، باز حیات واقعه جنگ به واسطه حیات بخشی به اسناد و مدارک و نشانه های جنگ، ایجاد استقرار و استقلال در فعالیت های مراکز و نهادها از موارد مورد بحث در این کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما