loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولگردی در کوچه های زبان: یادداشت هایی درباره پدیده های زبانی

ناشر سوره مهر

نویسنده کورش علیانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25664 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یادداشت هایی درباره پدیده های زبانی است. نویسنده سعی کرده در هر کدام از این یادداشت ها، پدیده های زبان فارسی را با دید علمی نگاه کند. البته در زمینه زبان اختلاف نظر وجود دارد. به طور خاص زبان شناسان بیشتر به ویژگی های زبان شناختی زبان نگاه می کنند، ولی واقعیت این است که زبان نه ابزار تزیین است و نه به مکتوبات محدود می شود.

زبان بیش از اینکه ابزار تزیین و مکتوب باشد، ابزار ارتباط انسانی است. این ارتباط انسانی خیلی خیلی گسترده تر از این مفاهیم است. مثلًا اینکه هر روز شما دوستانتان را می بیندید و می گویید «سلام حالتون چطور است؟»، می گوید «خوبم» و ... . ممکن است دوست شما اصلا حالش خوب نباشد ولی با این جمله خوبم، وضع روحی اش را انتقال نمی دهد بنابراین ما تنها مفاهیم را انتقال می دهیم. لذا این جملات از معنا تهی است و تنها یک کارکرد اجتماعی دارد. این را زبان شناسان به رسمیت نمی شناسند و ملاک را زبان مکتوب و زبان گذشته می گیرند و زبان معیار را ملاک قرار می دهند. تصوری حاکم است که زبان معیار به عنوان معیار زبان دانسته می شود که این تصور درست نیست. ما زبان معیار داریم ولی زبان معیار برآیند جامعه است و اصلا به این معنی نیست که معیار زبان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما