loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همه چیز درباره انیمیشن

ناشر سوره مهر

نویسنده هوارد بکرمن

مترجم فرناز خوشبخت | مریم کشکولی نیا

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 268

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب که در 14 بخش نوشته شده، هنرمندان انیماتور را با تمام ابزار و آن چه برای شروع طراحی و متحرک سازی لازم دارد آشنا می کند، و مجموعه ای از اطلاعات مفید درباره ساخت فیلم انیمیشن در اختیار خوانندگان قرار می دهد؛ موضوعاتی مانند نقش کارگران هنری ، انواع نماها ، لی لوت ، تصویر سازی ، طراحی کاراکتر ، مراحل خلق استوری بورد ، تکنیک های گوناگون متحرک سازی و چگونگی استفاده از فرم و رنگ و مباحثی درباره صدا و تدوین به صورت قدم به قدم مطرح شده است .

کتاب همه چیز درباره انیمیشن، هنرمندان انیماتور را با تمام ابزارها و آن چه برای شروع طراحی و متحرک سازی لازم دارند آشنا می کند؛ نویسنده مجموعه ای از اطلاعات با ارزش درباره ساخت فیلم انیمیشن را در اختیار خوانندگان قرار می دهد و در آن از این هنر و تکنیک پیچیده با زبانی سهل و قابل درک صحبت می کند به طوری که برای طیف وسیعی از علاقه مندان این رشته از تهیه کننده تا انیماتور قابل استفاده است.

در این کتاب موضوعاتی مانند نقش کارگردان هنری انواع نمادها، لی اوت، تصویرسازی، طراحی کاراکتر، مراحل خلق استوری بورد، تکنیک های گوناگون متحرک سازی، چگونگی استفاده از فرم و رنگ و مباحثی درباره صدا و تدوین به صورت قدم به قدم مطرح شده است. نکته مهم این کتاب در مقایسه با برخی آثار دیگر ترجمه شده در ایران جامع بودن آن است و این که تقریبا تمامی مباحث مربوط به انیمیشن به ویژه تاریخچه مفصل و جامعی از سیر تحول انیمیشن از ابتدا تا به امروز را در بر می گیرد.

همچنین در این کتاب سعی شده است، از ادبیات کلاسیک از قبیل تکنیک های بیان داستان تا گرایشات جدید دیجیتالی، برای راهنمایی مخاطبان مباحثی طرح شود. در بخش اول کتاب تاریخچه مفصل و جامعی از سیر تحول انیمیشن از ابتدا تا امروز ارائه شده است و نویسنده در بخش دوم هنرمندان انیماتور و کسانی که به ساخت انیمشن علاقه دارند را با ابزارها و آنچه برای شروع طراحی و متحرک سازی لازم باشد آشنا می کند.

مسایل مربوط به انیمیشن هر روز جدیدتر می شود از این رو برای ترجمه کتاب که مدت ترجمه و انتشار آن سه سال طول کشید برخی از بخش ها حذف شد. این اثر برای مبتدیان این حوزه تا افراد دانشگاهی مورد استفاده است. تاریخچه عنوان شده در کتاب پیدایش این هنر را در چند کشور تا اوایل قرن 20 توضیح داده است. در کتاب به تمام نکات و مسایل انیمیشن توجه شده و بزرگترین ویژگی آن در آموزش جنبه های مختلف انیمیشن از پرورش ایده تا ساخت است به شکلی که برای انیماتورها و فعالان این رشته تا تهیه کنندگان انیمیشن قابل استفاده است.

ابتدای کتاب به تاریخچه انیمیشن اشاره می کند در دو بخش پیش از تاریخ و اوایل قرن نوزدهم این مقوله بررسی می شود. در فصل بعدی هم به سیستم دندانه، طلق ها، سیستم کاهشی، روتوسکوپی، در اروپا، آرژانتین و اوایل فیلم بلند انیمیشن، عروسک ها در گوشه و کنار جهان اشاره می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما