loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هیچکس سرباز به دنیا نمی آید

فیلمنامه

ناشر سوره مهر

نویسنده رسول ملاقلی پور

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25679 10003022
7,000 6,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این فیلم نامه در سال 1382 نوشته شده است که رویدادهای خرمشهر در مقطعی از سال 1359 به تصویر می کشد در ضمن حوادث تلخی از درگیری های نیروهای عراقی با رزمندگان ایرانی را بیان می کند.

فیلمنامه هیچ کس سرباز به دنیا نمی آید قرار بود به صورت سریالی پنجاه و چهار قسمتی بر روی آنتن شبکه سه سیما برود که متاسفانه مرگ زود هنگام رسول ملاقلی پور اجازه تحقق این امر را نداد اما اکنون به همت نشر سوره مهر فیلمنامه این طرح ناکام تلویزیونی منتشر شده است. این متن روایتگر روزهای سقوط و آزادی خرمشهر است. این فیلمنامه همانند سایر کارهای مرحوم رسول ملاقلی پور؛ سرشار از نوآوری، خلاقیت و تصویرآفرینی های بدیع است.

او با این فیلمنامه قصد داشته که بر خلاف فیلم های دیگر حوزه دفاع مقدس، دوربین را به آن سوی خاکریز ببرد و از حال و هوای سربازان دشمن و بی رحمی های فرماندهان عراقی سخن گوید. همواره دوربین هنرمندان ایرانی در این سوی جنگ بوده است و اگر هم به سوی عراق می رفته فاقد پرادخت مناسب و روشنگر بوده است اما مرحوم ملاقلی پور با این فیلمنامه قصد داشت مخاطبان خود را به شیوه ای بدیع و موشکافانه با نگاه نظامیان عراقی نسبت به ایران و ایرانی آشنا کند.«هیچ کس سرباز به دنیا نمی آید» حوادث تلخی از درگیری های عراقی ها با رزمندگان ایرانی را نیز بیان می کند که بستر مناسبی برای خلق رویدادهای شگفت انگیز و حماسه آفرین از سوی نیروهای ایرانی در دفاع از سرزمین و ارزش های اسلامی را فراهم ساخته است. ملاقلی پور در این فیلمنامه، فرماندهان ارشد نیروهای دشمن را در برابر واقعیت های انکار ناپذیر از دفاع مقدس سربازان ایرانی، به اعترافی تلخ وادار می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما