loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هرمنوتیک و تئاتر

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده محمود صابری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25683 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چندگانگی برداشت از هرمنوتیک و غفلت محافل علمی واندیشمندان اهل قلم از مباحث این چنینی و ناشناخته ماندن این شاخه در حوزه تفکر بشری در ایران سبب شده است که نویسنده به بررسی سیر علم هرمنوتیک از پیدایش تاکنون بپردازد. نویسنده به بررسی هرمنوتیک تئاتر با توجه به تعاریف نظریه پردازان برزگ پرداخته است.

با وجود اینکه چند قرن از پیدایش هرمنوتیک و کارکرد آن در هنر می گذرد، اما هنوز در ایران شناخته شده نیست. به همین علت هم محمود صابری برای اولین بار دست به کار شده و نخستین پژوهش تئاتر از دیدگاه هرمنوتیک را به رشته تحریر درآورده است.

علم هرمنوتیک، مسیر درازدامنی را در طول تاریخ خود سپری کرده و دچار تحولات زیادی شده که به هرمنوتیک، با تعریف و گستره وسیع آن منجر شده است. از همین روی، نویسنده، بحث راجع به هرمنوتیک در تئاتر را با مروری بر تاریخچه و بررسی گونه های مختلف این علم آغاز کرده است. صابری برای ورود به بحث هرمنوتیک، سه شاخه این علم را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده؛ هرمنوتیک سنتی، هرمنوتیک مدرن و هرمنوتیک فلسفی.

نویسنده در بخش های نخستین کتابش به شرح و تعریف علم هرمنوتیک و اصول و قواعد تفسیر و دیدگاه های صاحب نظران درباره این علم پرداخته تا با این پیش زمینه، هنر تئاتر و عناصر تشکیل دهنده آن را مورد بررسی تفسیری و هرمنوتیکی قرار دهد.

هرمنوتیک همیشه یکی از بحث های جالب در محافل هنری بوده و همواره برداشت های گوناگونی که از این علم شده، گمراه کننده و نامفهوم بوده است؛ به همین خاطر هم پرداختن به کارکردهای هرمنوتیک در هنر، بحثی پیچیده است که مجالی طولانی را می طلبد. محمود صابری در این کتاب با پیش کشیدن بحث هرمنوتیک در تئاتر خواسته تا راهی را برای ورود هرمنوتیک به این هنر کهن بگشاید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما