loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقدی بر کمدی های اولیه شکسپیر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25694 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب ابتدا شرح حال مختصری از زندگی نامه و آثار شکسپیر آورده شده و سپس به نقد آثارش می پردازد. «کمدی اشتباهات»، «نمایش رام کردن زن سرکش»، «نمایش دو جنتلمن از ورنا»، «تلاش بی ثمر عشق» و «تاجر ونیزی» از کمدی هایی است که در این کتاب نقد شده است. در نقد این آثار ابتدا معرفی مختصری از اثر، زمان خلق اثر، عوامل مؤثر در خلق اثر می آید و سپس به نقد اثر پرداخته می شود.

هیچ گاه کمدی های اولیه شکسپیر به اندازه آثار مشهور او که زبانزد خاص و عام است، جدی گرفته نشدند و کمتر به سالن های اجرای نمایش راه یافته اند؛ کمدی هایی که شکسپیر در آغار راه پر پیچ و خم درام نویسی اش، نوشت. آثاری که به هیچ وجه از استانداردهای یک اثر کامل یا شاهکار برخوردار نبوده اند اما بی تردید این آثار نشانه های واضح و روشنی از کیفیت های لازم یک اثر شکسپیر را دارا هستند. پنج نمایشنامه کمدی اشتباهات، رام کردن زن سرکش، دو جنتلمن از ورونا، تلاش بی ثمر عشق و تاجر ونیزی برای اولین بار در کتاب نقدی بر کمدی های اولیه شکسپیر بررسی شده اند.
نویسنده این اثر تلاش می کند تا با بررسی موشکافانه اولین کمدی های شکسپیر، روند رشد و بلوغ او را مورد کنکاش قرار دهد و نشانه های کنش دراماتیک را در آثارش مورد ارزیابی قرار دهد.

با مطالعه این کتاب می توان پی به ذات و شخصیت شکسپیر در ابتدای دوران نویسندگی و در میانه جوانی اش برد. دورانی که شکسپیر بذله گو بوده و گاها برای جلب توجه ملکه نمایشنامه می آفریده؛ دورانی که او هنوز تمایل داشته مطابق سلیقه مردم حرکت کند و بنویسد؛ دورانی که کمدی وسیله ای برای بیان اندیشه هایش او بوده؛ دورانی که هنوز زبان غیر متعارف، صریح و مثال زدنی اش را نیافته بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما