loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهندات: مجموعه مطالعات فرهنگ، زبان و ادب در شبه قاره هند - دفتر نخست

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25726 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب به بررسی فرهنگ، زبان و ادب هندی شده ایران زمین در شبه قاره هند می پردازد و به این نکته اشاره می شود، آنچه از ادبیات و موسیقی و معماری و نقاشی در این دوره از تاریخ شبه قاره می بینیم در واقع هندی شده آن چیزی است که ما در ایران زمین داشته ایم.

کتاب مهندات به سه بخش تقسیم می شود. بخش اصلی به ادبیات اختصاص دارد و دو بخش دیگر به تاریخ و علوم و فنون. در بخش اول مطالبی با عنوان های «حاذق گیلانی و گزیده شعرهای او»، «نامه های تاج الدین اختسان دهلوی و ارتباط او با عماد الدین فقیه کرمانی»، «در احوال و آثار سید سراج الدین خراسانی»، «هند و هندو در آثار نظامی گنجه ای»، «قطعات و معمیات شیخ ابوالفیض آگره ای»، «رای رایان آنندرام مخلص»، «سراپا و بحر طویل توفیق کشمیری»، «منبع الاهرام و معرفی شرحی از دیوان بیدل» آمده است.

بخش تاریخ کتاب را تنها مقاله ای با عنوان «فتوحات فیروزشاهی» همراهی می کند و در بخش علوم و فنون 3 مقاله با عناوین «سندهای ایرانی در شبه قاره هند»، «تفریح القلوب ابن سینا» و «تاثیر و دگرگونی مضامین و قواعد تصویری ایرانی در نقاشی مینیاتور مغول» آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما