loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماه در میدان مین: خاطرات جواد منصف

ناشر سوره مهر

نویسنده حسین شیردل | حسن شیردل

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 268

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25743 10003022
9,900 9,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«ماه در میدان مین» روایت ساده و روانی است از خاطرات جواد منصف ؛ رزمنده کم سن وسال و ریزجثه ای که فقط یک سال تمام جلو در اعزام نیرو معطل بوده تا او را هم به جبهه ببرند. وقتی هم که می خواسته برود، لباس های نظامی به تنش بزرگ بوده و به قول خودش، تفنگ را که زمین می گذاشته تا شانه اش می رسیده. با این همه، مادر جواد واهمه ای نداشته که پسرش را بفرستد به جبهه ها و در روز اعزام، وقتی پدر و مادرها گریه می کرده اند، او می خندیده. منصف با همان سن کم و قد کوتاه می رود به منطقه پرخطرکردستان. آن جا چهار تیر به پایش می خورد و کارش به جراحی دشواری در بیمارستان مریوان می کشد. بعد مجبور میشود به خانه برگردد. حالا باز هم باید یک سال تمام بر او می گذشته، آن هم با پایی در گچ، که وقتی گچش را باز می کنند اندازه پای نوزاد شده بوده. اما جواد با همان پای لنگان و آسیب دیده می رود به اهواز.

ولی در آنجا چون دژبان شده بوده و نمی توانسته به خط مقدم برود، ناراحتی پایش را بهانه می کند تا برگردد به خانه و دوباره اعزام شود! همین اتفاق هم می افتد و این بار به اندیمشک اعزام می شود، از آنجا هم به هفت تپه می رود تا آموزش تخریب ببیند و تخریب چی شود. بعد از آن است که لحظات غریب و نفسگیری برای او رقم می خورد. یکی از تاثیر گذار ترین این لحظه ها زمان شهادت دوست و همرزمش حسین است که در اثر اصابت خمپاره 60 شهید شده و منصف هم که مجروح بوده توان عقب بردن حسین را نداشته است. شرح این کشمکش درونی و عذابی که منصف در آن دقایق بحرانی می کشیده، بسیار اثرگذار است. رویارویی راوی با حاج حسین بصیر در خلال آن گیر و دار هول آور از دیگر بخش های خواندنی کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما