loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه ذهن از دیدگاه جان سرل: آینده فلسفه، نقد شناخت گرایی، ذهن، مغز و برنامه

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده علی اکبر ضیایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 204

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر در 3 فصل با طرح عناوین فلسفه در قرن جدید از دیدگاه «جان سرل»، دیدگاه «جان سرل» درباره مدل محاسبه گرایانه مغز و در نهایت مغز، ذهن و برنامه از دیدگاه «جان سرل»، به بررسی موضوعاتی چون فلسفه و علم، فلسفه زبان، فلسفه ذهن و علم شناخت، فلسفه جامعه، اخلاق و دلیل عملی، نقد شناخت گرایی، تعریف محاسبه گرایی، مغز نمی تواند پردازش اطلاعات را انجام دهد و ... می پردازد.
در آثار «جان سرل» و از جمله کتاب حاضر، رابطه ذهن و بدن یا مغز و ذهن یا روح و جسم و کیفیت ارتباط آن ها با یکدیگر بررسی شده است. از نظر وی، حالات ذهنی از تفکرات فلسفی ناب تا سیستم گوارشی انسان، به وسیله فرآیندهای عصب زیستی مغز به وجود آمده اند. به باور او، آگاهی ویژگی بالاتر مغز است و نمی توان آن ها را ویژگی هریک از نورون های سیستم عصبی انسان دانست.
دیدگاه های «جان سرل» درباره نقد شناخت گرایی و تفسیر رایانه ای عملیات مغز و هوش مصنوعی قوی، همواره در جهان مطرح بوده است و مباحث فلسفی وی با علوم جدید عصب زیستی، روانشناسی، علوم رایانه ای و فلسفه زبان رابطه نزدیک دارد.
یکی از محورهای فلسفه ذهن «جان سرل»، بحث آگاهی و ناآگاهی و رابطه آن دو با یکدیگر است. به عقیده او، همه مفاهیم ذهنی، آگاهانه دانسته می شوند و در شرایطی خاص، بسیاری از حالات ذهنی مانند باورها و حافظه ها ناآگاهانه هستند.
کتاب حاضر بخشی از دیدگاه های «جان سرل» درباره آینده فلسفه در قرن بیست و یکم و نقد شناخت گرایی و هوش مصنوعی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما