loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیده داستان های شاهنامه فردوسی: نبرد رستم و خاقان چین، نبرد دوازده رخ، گذر از آتش، نبرد کیخسرو و افراسیاب

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده حمیدرضا نگهبان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 800

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مشتمل بر چهار داستان با عنوان های «نبرد رستم و خاقان چین»، «نبرد دوازده رخ»، «گذر از آتش»، «نبرد کیخسرو و افراسیاب» از شاهنامه فردوسی است. در این کتاب با ارائه شرحی مختصر از زندگی فردوسی، سعی شده است همراه با برگردان متن منظوم داستان ها به نثر، شرح برخی واژه ها و ابیات دشوار داده شود تا عموم خوانندگان و علاقه مندان شعر و ادب فارسی با بسیاری از حوادث تلخ و شیرین نیاکان آشنا شوند و ظرافت های بیانی فردوسی را دریابند.

در بخشی از داستان «نبرد کیخسرو و افراسیاب» می خوانیم:
«خسرو» بزرگان را جمع کرد و گفت: «من تمام ایران را گشتم و کسی را از «افراسیاب» راضی ندیدم همه از دست او ناراضی هستند و من بیشتر از همه و نیای من «کاووس» نیز به خاطر سیاوش بسیار از او ناراحت است . او کسی است که حتی به دخترش هم شکنجه روا داشت و برادرش را هم کشت .دیگر اینکه او «نوذر» را کشت و در ایران همه مردم از او داغدارند حال اگر با من همراهی کنید او را نابود می کنیم».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما