loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسوه زهد، جهاد و اجتهاد: کاوشی در شخصیت، سیرت علمی و عملی علامه محمدمهدی آصفی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علامه محمد مهدی آصفی بروجردی نجفی از شمار شخصیت های انگشت شماری است که با برخورداری از جامعیت علمی و آراستگی به فضایل اخلاقی در هدایت جنبش های فکری، سیاسی و اصلاحی معاصر کشورهای اسلامی به ویژه عراق و ایران سهم بسزایی دارد. افزون بر این پیشتازی، کارنامه ای درخشان از تلاش علمی و اجتماعی به ویژه توجه به محرومان و مستضعفان، او را از معاصرانش ممتاز کرده است.

کتاب حاضر، مروری بر سیره علمی و عملی آیةالله محمدمهدی آصفی و فعالیت های علمی و سیاسی ایشان در طول زندگی است. در ابتدای این اثر سیری اجمالی از زندگانی ایشان از دوران کودکی، تحصیل در ایران و عراق تا رسیدن به درجه اجتهاد صورت گرفته و دیدگاه اطرافیان و نزدیکان ایشان در مورد مقام علمی و سیره اخلاقی و معنوی او منعکس شده است. نویسنده این عالم و فقیه معاصر را شخصیتی مهربان، زاهد، مجاهد و فعال در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معرفی نموده است که عمر خود را صرف حل مسایل مختلف رایج در جهان اسلام به ویژه در عرصه های علمی نمود. در بخش دیگری از کتاب نویسنده به رفتارشناسی محمد مهدی آصفی پرداخته و از ابعاد مختلف اخلاقی، خانوادگی، علمی، سیاسی، عبادی و حضور در صحنه های مختلف اجتماعی، شخصیت ایشان را مورد ستایش قرار داده و دیدگاه برخی از شاگردان او را نسبت به وی منعکس نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما