loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد (ص)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدباقر شریعتی سبزواری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 292

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26025 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر، مطالعه ابعاد مختلف زندگانی و سیره پیامبر اسلام (ص) از لحاظ اخلاقی، عرفانی، عبادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تبلیغی، تربیتی و نظامی است.

نگارنده نخست به مبادی تصوری و تصدیقی سیره نبوی اشاره نموده و اهمیت مطالعه در این زمینه را از جهات مختلف بررسی نموده است. وی در این زمینه به ویژگی های سیره نبوی اشاره نموده و جامعیت شخصیت رسول خدا را مورد توجه قرار داده و ایشان را اسوه ای کامل در همه جهات انسانی معرفی نموده است.

نویسنده در ادامه به معرفی سیمای ظاهری پیامبر اکرم و سپس سیمای اخلاقی و معنوی ایشان پرداخته و جنبه هایی از عفت، حیاء، ساده زیستی، مردم داری، معاشرت نیکو، بی رغبتی به دنیا، شوخ طبعی، مهمان نوازی، اعتدال در امور، معاشرت نیکو با مردم، کرامت، چشم پوشی از خطای دیگران، حریص بودن به سعادت مردم، عدالت و مهربانی با همسران، صله رحم، رعایت حق الناس، آزادی عقیده، دعا، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ آموزه های دینی، نماز و عبادت و برخی از رفتارهای اجتماعی ایشان را توصیف نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما