loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه های شاهنامه - جلدهای 4 تا 6

سه جلد در یک مجلد

ناشر افق

تصویرگر نیلوفر میرمحمدی

بازنویسی آتوسا صالحی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 227

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26079 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
77,000 73,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مجموعه «قصه های شاهنامه» داستان های شاهنامه برای نوجوانان بازآفرینی می شود. در مجموعه دوم این کتاب (جلدهای 4، 5 و 6) نویسنده کوشیده است قصه های مربوط به زنان را در شاهنامه انتخاب و بازگو نماید. چهارمین جلد، داستان «فرود» و «جریره» است. لازم به توضیح است که فرود، پسر سیاوش از «جریره» و جریره، خود دختر پیران ویسه است. فرود سپهدار افراسیاب تورانی است که با مادرش در «کلات» به سر می برد، زیرا کیخسرو به فرمان کیکاوس از توران به ایران آورده شد و به پادشاهی نشست و سپس به کین توزی و خونخواهی پدر خود - سیاوش - به جنگ افراسیاب کمر بست. پس از چندی به طوس که سپهدار ایران بود فرمان داد که بدون آن که لشکر خود را از کلات بگذراند بدان جا رود و برادرش فرود را با جریره، مادرش، به ایران آورد. طوس برخلاف این دستور لشکر به کلات برد. چون فرود از رسیدن سپاه ایران آگاهی یافت با مادر خود مشورت کرد. جریره او را پند می دهد که با لشکر ایران نستیزد و از سپاهیان و سپاهدار پذیرایی کند و خود نیز مانند برادر به کین توزی پدر کمر بندد. سرانجام پس از جنگ های تن به تن، سپاه ایران به دژ حمله می آورند و کلات را تسخیر می کنند و فرود در حین جنگ کشته می شود.
نشر افق سه کتاب این مجموعه را به طور جداگانه نیز منتشر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما