loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) - جلد چهارم: نگرشی بر آموزش با تاکید بر آموزش های دینی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سید علی حسینی زاده

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 212

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نقش آموزش صحیح در تربیت، به گونه ای است که بدون آن تربیت ممکن نخواهد شد. آموزش دارای اصول، برنامه ها، آداب و روش هایی است که با بی توجهی به آن ها، نه تنها یادگیری صورت نمی گیرد، بلکه گاه آثار نامطلوبی نیز در پی خواهد داشت.
نخستین مربیان و آموزگاران تربیت اسلامی، شاگردان خود را به طریقی آموزش داده اند که با گذشت زمانی کوتاه از تاریخ اسلام، عالمان بزرگی در میان مسلمانان پدیدار گشت و نامشان بر تارک علوم بسیاری درخشید.
پرسش این است که آموزش این مربیان و آموزگاران اسلامی چه ویژگی هایی داشت که تا بدین پایه در پرورش علمی شاگردان مؤثر افتاد؟ اصول، فنون، آداب و روش های این آموزش چه بود؟ این کتاب در پی یافتن پاسخی برای این پرسش ها در سیره ی آموزشی معصومان علیهم السلام است.

کتاب حاضر که چهارمین جلد از طرح سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) می باشد، بحث آموزش در سیره معصومین (ع) را پی می گیرد و شامل پنج فصل است. عناوین فصول بدین قرارند: «پیشگفتار»، «مفهوم شناسی»، «اصول آموزشی»، «روش های آموزشی»، «شیوه های آموزشی» و «آداب آموزشی».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما