loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انساب نگاری شیعه تا پایان قرن هفتم هجری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26141 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
7,200 6,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

علم انساب در دوره پیش از اسلام برای نیل به اهدافی چون تفاخر و حمایت های اجتماعی در شبه جزیره عربستان مورد توجه بوده است، در دوره اسلامی به دلیل کارکردهای جدیدش به صورت مکتوب درآمد و انساب نگاری را به وجود آورد و شیعیان از کسانی بودند که از ابتدای شروع و بسط انساب نگاری، اهتمام فراوان در این رشته به خرج دادند و آثار بسیار ارزشمندی خلق کردند.

انساب نگاری شیعه در ابتدا تحت عنوانی عمومی بود، از قرون سوم به بعد با رشد اعتقادات شیعه و نیز ضرورت فقهی و پیوند آن با مناصبی چون نقابت حالت اختصاصی گرفت و به نسب نگاری آل رسول یعنی انساب نگاری طالبیان اختصاص یافت.

بر این اساس، کتاب «انساب نگاری شیعه» از ابتدای شروع انساب نگاری مسلمانان تا قرن هفتم هجری به دنبال نقش شیعیان در انساب نگاری است و از لحاظ مکانی شامل تمام مناطقی است که انساب نگاری شیعیان در آنجا وجود داشته است.

پرسش اصلی این اثر چگونگی تطور انساب نگاری از سوی شیعیان از آغاز تا پایان قرن هفتم هجری است و در این راستا نقش شیعیان در انساب نگاری عمومی و نیز در انساب نگاری اختصاصی طالبیان، بررسی و تحلیل می شود.

روش تحقیق کتاب «انساب نگاری شیعه» از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی است و در این اثر سعی شده است حتی الامکان از تألیفات اولیه در موضوع انساب نگاری استفاده شود تا چهارچوبی مشخص از انساب نگاری شیعیان به دست آید.

این اثر در قالب پنج فصل «مفاهیم و کلیات»، «انساب نگاری اسلامی»، «انساب نگاری عمومی شیعیان»، «تاریخچه انساب نگاری اختصاصی شیعه» و «تحلیل و بررسی انساب نگاری اختصاصی شیعیان» تنظیم شده و به تحلیل و بررسی انساب نگاری اختصاصی شیعیان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما