loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازی در سکوت: مجموعه مقاله درباره میم

2 (1)

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب فرهاد بازیان

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26163 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب قصد دارد در پی بیان چگونگی وجود پانتومیم در گذشته و سیر آن تا به امروز صحبت کند، کمبود منابع مکتوب معتبر و اسناد تاریخی در مورد نمایش و به خصوص نمایشهای بدون کلام که مد نظر این نوشتار است دانش ما را در مورد پیشینه این هنر بیشتر میکند.

بازیگر روی صحنه ظاهر می شود و با تجسم موضوعی و مفهومی که در ذهنش پنهان کرده با استفاده از حرکات و اصطلاحاً زبان بدنش شروع به بیان مفاهیم و موضوعات می کند. او در صحنه درختی را می نمایاند که پاهایش ریشه است و دستانش شاخه هایی هستند متلاطم در باد! و یا گاهی بازیگر در میان طوفان گم می شود و به دنبال کلاه ناموجودش می گردد. بله! بازیگر در حال اجرای پانتومیم است.

فرهاد بازیان در کتاب بازی در سکوت، مجموعه مقالاتی را راجع به این گونه استثنایی و اعجاب انگیز تئاتر، گردآوری کرده است. در این کتاب، مقالات گذری بر پانتومیم از دیروز تا امروز نوشته فرشاد منظوفی نیا، میم نوشته عبدالرضا کشاورز، پانتومیم نوشته علیرضا خمسه، تاملی بر هنر پانتومیم نوشته رضا سرور، سهم تجربه نوشته مهدی فرج پور، هنر منحصر به فرد پانتومیم ترجمه آزاده لهراسبی، بدن بازیگر و تغذیه نوشته سیاوش طالبیان و علیرضا روزمره و شخصیت های پانتومیم ترجمه کامران معتمدی و سولماز ستارزاده ارایه شده است.

هریک از مقالاتی که در این کتاب گنجانده شده به یکی از موضوعات و مسایل مربوط به پانتومیم اشاره می کند و فرهاد بازیان سعی کرده با گردآوری مقالاتی که تمام موضوعات پانتومیم را در برمی گیرد، نکته ای را از قلم نیندازد. به عنوان نمونه فرشاد منظوفی نیا در اولین مقاله ارایه شده در کتاب، ریشه های تاریخی پانتومیم را بازخوانی می کند و آثاری از این گونه نمایشی را در حرکات انسان های اولیه و ایما و اشاره های آنان می یابد. در واقع نویسنده مقاله با پژوهش مختصر و مفیدی که انجام داده، اطلاعات جالب و خواندنی را درباره تاریخچه پانتومیم به مخاطب ارایه می دهد.

سیاوش طالبان و علیرضا روزمره هم در مقاله بازیگر و تغذیه با ارایه حقایق و شواهد اثبات شده علمی، داشتن بدن سالم و آماده بازیگر را در پانتومیم یادآوری می کنند. آن ها با تشریح ساختمان عضلات، مشخصات عضله و حرکت و تمرین های بدنی، چگونگی حرکات مستمر و با شدت و مدت معین بازیگران پانتومیم را بررسی می کنند و با ارایه میزان مصرف انرژی در فعالیت های فیزیکی، انواع تمرینات فشرده پانتومیم را مورد تحلیل قرار می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما