loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصل کوچ چلچله

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا محمدی پاشاک

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26275 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در روستا عروسی است، در شهر قیام. اما در اینجا از روزگار میرزا، با قیام بیگانه نبوده اند. برای همین است که در دامنه کوه ها و جنگل هایش، نوجوانان به جای آنکه در پی سوروسات عروسی باشند، مخفیانه اعلامیه پخش می کنند. حرکت های اصلی اگرچه در شهر است، اما «فصل کوچ چلچله» دریچه ای است برای نگاه کردن به حرکت های کوچک اما تاثیرگذار انقلابی در روستا ها. مثل رودهای کوچکی که دریای بزرگ انقلاب اسلامی را شکل دادند؛ انقلابی که ریشه هایش همه جا از جنوب تا شمال، تا روستای حمزه، تا حنابندان عروس بنفشه کشیده شده است.

داستان محمدرضا محمدی پاشاک، داستانی است پرکشش و رنگارنگ که از زبان تا جغرافیا و آیین هایش همه بومی و اقلیمی است و زبان ویژه داستان، نقش مهمی در باورپذیری شخصیت ها و اتفاقات ایفا می کند. در داستان پاشاک، نوجوانی به نام حمزه از اهالی یکی از روستاهای شمال، ما را می برد به مسیر زندگی همولایتی هایش در بحبوبه انقلاب.

«فصل کوچ چلچله» داستان بلندی از وقایع انقلاب اسلامی در ماه های منتهی به پیروزی در سال 1357 و در میان عطر شالیزاران شمال است.

ننه سرش را تکان داد و گفت: «بار اول نیست که ژاندارم ها شَلَم می کنند. میرزا که متواری شد، افتادند به جان هرچه هواخواه جنگلی. محل ما کجا و رشت کجا؟ اسب باید اسب بود تا بتواند از کوه و کتل گذر کند. آن سال هرچه برف و بارش در آسمان بود در سرزمین گیلان بارید. خبر آوردند که کوچک خان در راه خلخال برفگیر شده و یک بی غیرت بی کس و کار هم رفته بالای سرش و سرش را بریده برای سردار سپه. گفتیم چشم یزید روشن...»صفحه 123
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما