loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبخند سعدی: طنزآوری در غزل های سعدی

ناشر سوره مهر

نویسنده اسماعیل امینی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26285 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لبخند سعدی با هدف توجه همگانی به طنزهای اندیشمندانه این شاعر نام آور نوشته شده است.

وقتی سخن از طنزآوری سعدی است، اغلب به گلستان و بوستان اشاره می شود و از غزل سعدی چندان سخنی به میان نمی آید، ولی این کتاب فرصتی است که دستمایه های طنز در غزل سعدی نیز مورد مداقه قرار گیرد.
شیوه اسماعیل امینی در کتاب اینگونه بوده است که با انتخاب غزل هایی که حال و هوای طنز دارند هرجا که لازم بوده در قالب پاورقی توضیحاتی بر شعر افزوده است.
«لبخند سعدی» توجه مخاطب را به این نکته جلب می کند که طنز، شاخه ای از ادبیات است که جدیت دارد و از آنجا که زبان سعدی بسیار به زبان امروز نزدیک است، ارتباط با آثارش سهل تر خواهد بود.

در واقع او به زبانی سخن می گوید که تا به امروز زنده است و ما امروز به زبانی که سعدی به کار برده سخن می گوییم.
«لبخند سعدی» البته جنبه پژوهشی دارد، اما نه پژوهش صِرف و دست کمی از یک کتاب ناب طنز جذاب و خوشخوان ندارد. در هر غزل بیت های طنزآمیز به صورت برجسته و مورب از سایر بیت ها متمایز شده که به نوعی راهنمایی برای مخاطب در دنبال کردن موضوع است. دلیل انتخاب این غزل ها شاخص تر بودن طنز آنهاست؛ وگرنه سعدی به غیر از این غزل ها، در دیگر غزل هایش هم از طنز استفاده کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما