loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با کاروان حوله: طنز نوشته هایی در حاشیه شعر و ادبیات

ناشر سوره مهر

نویسنده امید مهدی نژاد

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26296 10003022
33,000 31,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نام کتاب برگرفته از شعر فرخی سیستانی است که می گوید «با کاروان حله برفتم ز سیستان...» و همچنین کتابی از دکتر عبدالحسین زرین کوب با عنوان «باکاروان حله». محور توجه این کتاب، فرهنگ است و کاستی ها و معایب موجود در این حوزه که با استفاده از مطایبه و برجسته سازی بدان پرداخته شده است.
کتاب دارای تنوع موضوعی است و همین امر استفاده عام از کتاب را ممکن ساخته است.
کتاب به صورت تلویحی اشاراتی انتقادی به وضعیت نابسامان نقد در جریان شعر معاصر، ابتذال ترانه، تأثیر منفی کنگره های موضوعی در تولید و ترویج اشعار سطحی و نقش احتمالی آن ها در تضعیف شعر معاصر دارد. «با کاروان حوله» در سه پرده و دو میان پرده تدوین شده است.

پرده نخست «محفل انس» شامل مطالبی مانند «حال و احوال با خدا»، «گفت و گوی شیخ و شاعر در بستر سوزش شمع و پروانه»، «دیوانگی و عاقلی»، «عاشق پیشرفته ترکیب شیمیایی گازی لیلی» و «خشاب اعتراف» است. پرده دوم «فالنامه حافظ» (بی معنی) دربردارنده مطالبی چون «وصلت فرخنده»، «بر سر دو راهی»، «تکنیک های آخر بازی»، «یادآوری خاطرات»، «در محضر فلانی»، «امان از آشنا» و... است. پرده سوم «کتاب سرا» شامل مطالبی مانند «باد حافظانه»، «بهار در پامنار»، «صیفی جات در آینه ادبیات»، «رمان فرانو، در گذر از تصلب انگاره های پدیدارشناسانه» و «محور عاشق و معشوق» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما