loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عید پاک

ناشر سوره مهر

مترجم محسن سلیمانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26309 10003022
24,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گناه، طمع، شک و تردید، نابرابری و انتقام دستمایه داستان های مجموعه ای هستند که محسن سلیمانی در کتاب «عید پاک» جمع آوری کرده است. ریچارد رایت در داستان «تو سیاه پوستی»، قصه ای کوتاه اما تاثیرگذار از تبعیض نژادی را روایت می کند. تولستوی در داستان «عید پاک» ما را به دنیای بی کینه کودکان می برد که نزاعشان مثل باران بهاری کوتاه و زودگذر است. آنها در حالی که که بزرگتر ها به خاطر مسائلی کوچک هنوز در حال نزاع هستند، خیلی زود قهرشان به آشتی بدل می شود و برای باز کردن راه آب کوچکی کنار هم می ایستند. داستان «قبل از کشتار» هنرناندو تلت، تردید ها و دودلی های یک سلمانی مبارز است برای کشتن دشمنی که حالا زیر تیغ اونشسته است؛ داستانی که اگرچه شاید به لحاظ تفکر و جهان بینی مخالفانی داشته باشد، اما به لحاظ ساختاری داستان موفق و جذابی است. از ریچارد رایت داستان دیگری هم در این مجموعه وجود دارد به نام «گربه» که روایت انتقام کودکانه یک پسربچه از بدخلقی های پدرش با به دار آویختن یک بچه گربه است.

داستان «زور» نوشته ویلیام کارلوس ویلیامز مقاومت دختربچه ای را در برابر پزشک و پدر و مادرش را روایت می کند که مانع کشف بیماری اوست. «به بانک ما خوش آمدید» اثر هنری سلسار نیز روایت جذابی از یک ایده قدیمی در ادبیات و سینما یعنی دزدی از بانک است. «تکه نخ» گی دو موپاسان هم یکی از بهترین داستان های این مجموعه به حساب آورد؛ داستان فردی که هرچه برای اثبات بی گناهی اش بیشتر دست و پا می زند، بیشتر در مرداب ناباوری های مردم فرو می رود. «بی نام و نشان» اثر رالف الیسون و «یک آدم چقدر زمین می خواهد» نوشته تولستوی از دیگر داستان های خواندنی این مجموعه اند که داستان تولستوی بارها مورد اقتباس های سینمایی و نمایشی هم قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما