loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وطن فقط یک سرزمین نیست

ناشر سوره مهر

نویسنده کارین کوستر | ادیتا دوگالیچ

مترجم صدیقه وجدانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26310 10003022
27,000 25,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ادیتادوگالیچ، دختر شانزده ساله ای که به هنگام جنگ بوسنی به همراه خانواده اش به آلمان فرار کرده، در کتاب «وطن فقط یک سرزمین نیست»، خاطرات خود را از زندگی در بوسنی قبل و در حین جنگ بازگو می کند. خاطره هایی که در برخی فصل ها از زبان مادر و پدرش روایت می شود و همگی توصیف درد ها، رنج ها و شادیهای آنهاست. کتاب علاوه بر فصل هایی که به ماجرای فرار و پناهندگی ادیتا و خانواده اش و مشکلاتی که در این زمینه متحمل شده اند می پردازد، در بخش های ابتدایی خود، توصیفاتی دقیق از ویژگیهای جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بوسنی هرزگووین ارایه می کند. کتاب، تصویری جذاب و خواندنی از شیوه های زیستی مردمان این سرزمین و آداب و رسومشان و همینطور مناظر اسرارآمیز طبیعت اطرافشان را به نمایش می گذارد.

همچنین علاوه بر پرداختن به خاطرات واقعی ادیتا و خانواده اش در مورد جنگ و فرهنگ کشورشان، در لایه های پنهان خود، به نقد رفتار ها و تفکراتی می پردازد که به منجر به پدیده خانمان سوز جنگ می شوند. کارین کوسترر، نویسنده کتاب، ادیتا و خانواده اش را به عنوان شاهدان عینی جنگ، وادار به یادآوری خاطراتی می کند که نمایشگر زندگی آن ها قبل و بعد از جنگ است؛ نمایشی که در پی تاکید بر وجه نابودگرانه جنگ و تاثیرش بر زندگی این آدمهاست. کتاب از زندگی عادی ادیتا و خانواده اش در آپارتمان شخصی شان در مرکز شهر زورنیک و با تصویری دقیق از معماری زیبای خانه آغاز می شود و در فصل های انتهایی خود به یک زندگی خلاصه شده در کیف های سفری می رسد. ادیتا در بازگویی خاطراتش، تنها به ذکر وقایع مهم تاریخی و سیاسی و حوادث مربوط به جنگ نمی پردازد. روایت داستانی او از زندگی مردم بوسنی در روزهای قبل از جنگ و سنت های کوچکی مثل نوشیدن قهوه، مراسم ماه رمضان و غذاها و شربت های مخصوص افطار، اعیاد مذهبی و دیگر مراسم مسلمانان بوسنیایی، زمینه ای آرام و پر از نشاط و زندگی را پیش از حادثه جنگ به تصویر می کشد. از این لحاظ می توان جنگ را نقطه بزنگاه خاطرات ادیتا وآغازی برای کشمکش ها و تعلیق های آن دانست. «وطن فقط یک سرزمین نیست» کتابی است که به گفته نویسنده اش، صلح و آشتی را رواج می دهد و علیه هیچ ملتی نوشته نشده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما