loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاخر ملی - مذهبی 8: زندانی قلعه هفت حصار (زندگی نامه داستانی ابن سینا)

ناشر سوره مهر

نویسنده حسین فتاحی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 207

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26315 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آوازه حکیمی ایرانی که تالیفاتش از قرن چهارم و پنجم هجری تا امروز پیوسته مورد توجه بوده و هنوز هم رنگ کهنگی به خود نگرفته، تا دور ترین مراکز علمی و دانشگاهی جهان هم رسیده است و کتاب «قانون» اش زیربنای اساسی علم پزشکی جدید به شمار می آید. بنابراین نوشتن از زندگی حکیم شیخ الرئیس (ابوعلی سینا)، نوشتن درباره کسی است که نماینده و الگویی تحسین برانگیز از یک دانشمند مسلمان و ایرانی شناخته می شود. «زندانی قلعه هفت حصار»، زندگی این چهره برجسته علمی را به شیوه ای داستانی و با نثری روان و خواندنی روایت می کند؛ به گونه ای که می توان از خلال ماجراهای زندگی او از جمله دیدار با شیخ ابوسعید ابی الخیر، درمان پسر ملک خاتون در ری، ازدواج با یاسمین، کنیز فراری خلیفه بغداد، درمان شمس الدوله و... به وجوه مختلفی از شخصیت این دانشمند بزرگ رسید. فتاحی در این کتاب با وفاداری کامل نسبت به اصول و قواعد قصه گویی به خوبی توانسته وقایع تاریخی را با تخیّل و داستان درآمیزد و درعین بازسازی فضای اجتماعی دوران معاصر ابن سینا از زبانی بهره ببرد که مطالعه آن برای نسل های نوجوان و جوان امروزی دشوار نباشد و بتوانند به سهولت با آن ارتباط برقرار کرده و از این رهگذر با یکی از شاخص ترین مفاخر علمی و فلسفی کشورمان آشنا شوند.

بوعلی به طرف شیرازی چرخید و چشم در چشمان او دوخت و گفت: گفتم که من از این دربارها متنفرم. دو بار در دربار این پادشاهان خدمت کردم و هر دو بار زندگی ام به خطر افتاد؛ ولی از آنجا که نمی خواهم زندگی تو را به خطر بیندازم، از اینجا می روم.
به فرستادگان ملک خاتون اطلاع بده که فردا صبح به طرف ری حرکت می کنیم. بعد به طرف پنجره رفت و به درختان و شاخه های سبز و درهم آنها خیره ماند.
صفحه 96
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما