loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرغ شل

4 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده بهناز ضرابی زاده

ویراستار محمدمهدی عقابی

تصویرگر رضا مکتبی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 75

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26357 10003022
13,000 12,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بچه ها به پرت افتاده ترین گوشه های زندگی سرک می کشند؛ همان جاهایی که از دید بزرگتر ها نادیده و نامکشوف می ماند. در قصه «مرغ شل» بچه ها با همین ظرافت، شل بودن مرغی را که پدر خانواده برای قربانی کردن جلو ماشین تازه اش خریده، کشف و برملا می کنند. همین کشف است که وصل می شود به دلسوزی مادرخانواده و مرغی که سرنوشتش قربانی شدن بوده، بدل می شود به همخانه ای دوست داشتنی برای آن ها. داستان از آن جا آغاز می شود که پدر یک خانواده با قرض و وام وانتی می خرد تا با آن کار کند، مادر خانواده اصرار دارد که برای ماشین جدید قربانی کنند ولی از آنجا که پدر توان خرید یک گوسفند را ندارد به پیشنهاد بچه ها تصمیم می گیرد یک خروس بخرد، ولی در نهایت با یک مرغ شل به خانه باز می گردد.

«مرغ شل» داستانی ساده و ملموس دارد. لحن طنز کتاب در روابط همه آدم های قصه جاری است و تناسب دیالوگ با شخصیت های قصه و استفاده از طنزهای روز اجتماعی خواندن آن را برای بزرگسالان نیز جذاب می کند. تصویر نویسنده از یک خانواده سنتی و فقیر هم به هیچ وجه تصویری فانتزی و شعارگونه نیست. جز این ها باید از تصویرهای رضا مکتبی نیز یاد کرد که درک کامل تری از شخصیت ها و فضای داستان ارائه می کند.

پوست خیار را جلوش می گیرد و صدایش را نازک می کند: «بی... یو... بی یو...» مرغ دو سه قدم جلو می آید. پای راستش را نمی تواند روی زمین بگذارد. آن را بین زمین و آسمان نگه می دارد. مرغ می لنگد. نفس حجت بالا نمی آید. می گوید: «اهو... شل است. می لنگد! ببین مرغه چلاق است!» حجت بلند می شود و می ایستد. انگار کشف بزرگی کرده است. داد می زند: «به جان خودم شل است.» می پرم و گوشه پیراهنش را می چسبم و با صدای خفه ای می گویم: «چه خبر است؟»
صفحه ۲۸
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما