loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاشاسین شهر کیان: منظومه ترکی

ناشر سوره مهر

مترجم همایون علیدوستی

شاعر همایون علیدوستی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 137

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26360 10003022
26,000 24,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یاشاسین شهر کیان منظومه ای ترکی است در ستایش شهر کیان. شاعر در این اشعار بزرگی و شکوه شهر و مردان دلاور و شجاع آن را ستوده است. این منظومة ترکی دو زبانه است: در یک صفحه اشعار ترکی و در صفحه دیگر برگردان فارسی اشعار آمده است. شهر کیان از قدیمی ترین شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که در منتهی الیه رشته کوه های زاگرس قرار دارد. این شهر خاستگاه تمدن ها و اقوامی بوده است که، بنا بر روایت اغلب مورّخان، روزگارانی پیشگام تمدن و فرهنگ های دیگر بوده و اکنون در گذر زمان تنها مخروبه هایی از بناهای آن در گوشه و کنار شهر باقی مانده است؛ شهر کیان، به نظر شاعر، گنجینه ای است کهن از رازها و ناگفته های تاریخی. در این دیار باستانی جلوه های زندگی را در شکل های گوناگون می توان یافت؛ پیدایش سفالینه ها و ظروف و جواهرات و اشیای گران بها در زیر تپه ها و اتلال و دمن نظیر گورکای تپه گواهی بر این باور است. به نظر نویسنده، توجه به باورها، فرهنگ ها و ارزش های بومی و منطقه ای و محلی می تواند پشتوانه ای برای خردورزان آیندة این مرز و بوم باشد، و گسست های فرهنگی می تواند شکست های فرهنگی را همراه بیاورد. شاعر این منظومه صاحب آثاری چون اشک فانوس، غربت نوشته ها، چشم ها و آینه ها، شب های بی ستاره، در آستان جانان، فصلی به رنگ عشق، یک سبد شقایق، و کاکتوس است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما