loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشتی حیوانات: نمایشنامه عروسکی

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده داوود کیانیان

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 20

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26398 10003022
5,000 4,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کشتی حیوانات در قالب نمایشنامه عروسکی و برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. کیانیان در این نمایشنامه به بیان مسائل و مشکلات اجتماعی روز در قالب داستان حضرت نوح(ع) و کشتی معروفش از زبان حیوانات می پردازد. در ابتدا، حضرت نوح دلیل گردآوری حیوانات را در کشتی بیان می کند و می گوید آن ها برگزیدگانی هستند که با او همراه شده اند و نسل های آینده، که در زمین پخش خواهند شد، همگی فرزندان آن ها خواهند بود. گزیده متن: تماشاگران سالن و صحنه را به نوعی بخش هایی از یک کشتی بزرگ می یابند؛ کشتی نوح. حیوانات متنوع را می بینند که جفت جفت هر یک مشغول تمیز کردن اطراف خود هستند. هنگامی که درهای سالن بسته می شود و تماشاگران در جای خود مستقر می شوند، از نور سالن کاسته و به نورهای صحنه افزوده می شود. نوح که مانند دیگران مشغول تمیز کردن فضولات حیوانات است، دست از کار می کشد و در جایگاهی قرار می گیرد که همه را ببیند. حیوانات با دیدن نوح در جایگاه، دست از کار می کشند.

داوود کیانیان در نمایشنامه عروسکی کشتی حیوانات از منظری دیگر جمع کردن حیوانات توسط حضرت نوح در کشتی را روایت می کند. در این کشتی، مشکل اساسی رسیدن به خشکی و نجات یافتن نیست! در آن جا مشکل اساسی جمع شدن زباله هایی است که حیوانات تولید کرده اند و انباشته شدن آنها دردسرساز شده است. حیوانات که در این قصه به زبان آمده اند، سعی می کنند این مشکل را با کمک پیامبرشان حل کنند.

در کشتی حیوانات کیانیان، روباه ها به مرغ و خروس دانه می دهند، گرگ ها به بزها و گوسفندها علف تعارف می کنند، شیرها به آهوها نوشیدنی می نوشانند. خلاصه که در کشتی خبری از قانون بقا و جنگل نیست و حیوانات مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند. البته کنار هم زندگی کردن این حیوانات مشکلاتی را هم در پی داشته؛ خرس ها مشکل مسکن دارند و از کمبود فضا می نالند! خرها از مساله کمبود غذا و جیره بندی شکایت می کنند و مگس ها هم مشکلات بهداشتی کشتی را مطرح می کنند! کیانیان با نگاهی طنز، سعی می کند تا لحظات خوشی را برای مخاطب کودکش بسازد. البته نگاه کیانیان تنها به مخاطب کودک معطوف نبوده و در بعضی از صحنه های نمایشنامه اش به نظر می رسد که نیم نگاهی هم به مخاطب بزرگسال داشته و با طرح موضوعاتی آنها را هم درگیر کشتی عجیب و غریب حیوانات می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما