loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشف خویشتن

مجموعه داستان

ناشر سوره مهر

نویسنده حجت الله ایزدی

بازنویسی محمدعلی محمدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 85

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26402 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر از دوازده داستان تشکیل شده است. در چهار داستان اول، عمق و استمرار تنهایی، دغدغه و دلهره مدافعان آموزش ندیده ای که تنها با اسلحه غیرت و بصیرت به میدان مقابله با تجاوزگری ها و حریم شکنی ها آمده اند، به تصویر کشیده شده است. نویسنده قصد معرفی و ترسیم شخصیت فردی قهرمانان داستان ها را ندارد، زیرا هر یک از شخصیت ها نمادی از روحیه و شخصیت جمعی مردم ایران اند. حجت الله ایزدی در داستان «فرصت نیست» از نگاه آنان که چشم به راه عزیزان خود هستند و در داستان «بی خبری» از نگاه بازماندگانی که هنوز با فقدان عزیزان خود کنار نیامده اند، به دوران دفاع مقدس می پردازد. در داستان «فراموشی» دوستان یک جانباز، که سال هاست در کما به سر می برد، به ظاهر می کوشند ارتباط گسسته وی را با اطرافیان بازسازی کنند. در «رازقی ها» یک رزمنده دلتنگ ایام جبهه غربت خود را در فضای جنگ مرور می کند. داستان «کشف خویشتن»، که بخش اعظمی از بخش دوم کتاب را به خود اختصاص داده است، در پوشش تشکیل یک تیم برای پیدا کردن اجساد شهدا، تلاش همه دلبستگان فرهنگ دفاع مقدس را برای حفظ پیوند خود با آن دوران مرور می کند. در این کتاب، توجه ویژه به سه عنصر سادگی، دقت و عمق داستان ها معطوف شده است.

باران به یقین نعمت است، زیرا غبارها را از روی خیال ها و یادها می زداید. باران نعمت است. اما آیا جنگ هم نعمت است؟ آری جنگ هم نعمت است، چون حقیقت پنهان را آشکار می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما