loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسافر دریا: برگرفته از سفر دریایی یونس پیامبر

ناشر سوره مهر

نویسنده سید حسین فدایی حسین

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 39

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26403 10003022
5,000 4,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مسافر دریا، نوشته سید حسین فدایی حسین، در قالب نمایشنامه است و از ماجرای سفر دریایی یونس پیامبر گرفته شده است.

تمام اتفاقات نمایشنامه عروسکی سیدحسین فدایی حسین در داخل دهان یک نهنگ و جایی شبیه یک غار تاریک می گذرد و چند گونه مختلف از ما هی ها برای نجات پیدا کردن از دهان این نهنگ تلاش می کنند؛ اره ماهی تلاش می کند تا شکم نهنگ را بدرد و دوباره راهی دریا شود. ماهی بادکنکی خودش را باد می کند تا وزن سبکش باعث خروج او از دهان نهنگ شود. ماهی پیر تلاش می کند تا از سقف دهان نهنگ بالا رود و به حفره ای که به تازگی پیدایش کرده برسد و فرار کند.
ماهی های دیگر هم به همین شکل به دنبال رهایی هستند اما به هر دری که می زنند، موفق نمی شوند و هر لحظه امکان مرگشان وجود دارد. سرانجام با آمدن حضرت یونس (ع) به دهان نهنگ، روزنه امیدی در دهن ماهی ها گشوده می شود.

فدایی حسین در این نمایشنامه عروسکی که برای کودکان به نگارش درآورده، سعی کرده تا با استفاده از مایه های طنز در لایه های نمایشنامه اش، داستان حضرت یونس (ع) را به گونه ای دیگر و از منظر ماهی های درون دهان نهنگ حکایت کند. نمایشنامه کوتاه و موجز نویسنده و روایت و لحن شیرینی که برای بیان یکی از داستان های قرآن انتخاب کرده، باعث شده تا نمایشنامه در دام کلیشه های مرسوم نیفتد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما