loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میهمان آسمانی: تجزیه و تحلیل زندگی سیاسی حضرت رضا (ع)

ناشر سوره مهر

نویسنده علی محمد بشارتی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 321

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب نگاهی است دقیق به شرایط سیاسی و حساس و بی سابقه عصر مأمون، و انگیزه اصلی مأمور در تفویض ولایتعهدی به امام رضا(ع) را به دقت تحلیل می کند.

این کتاب نگاهی است دقیق به شرایط سیاسی و حساس و بی سابقه عصر مأمون، و انگیزه اصلی مأمور در تفویض ولایتعهدی به امام رضا(ع) را به دقت تحلیل می کند. این کتاب از هشت فصل تشکیل شده است. در فصل اول، زندگی امام رضا(ع) را در مدینه بررسی می کند. این فصل از دوران کودکی امام تا عهد هارون، و موقعیت امام در مدینه و تلاش های فراوان آن حضرت را در آن شهر شامل می شود. فصل دوم به دنیای پرآشوب اسلام در زمان امام رضا(ع) می پردازد و ویژگی های اسلام را در آن زمان بررسی می کند. در این فصل، به ویژگی های یزید، عمر، ابوبکر، منصور، هارون الرشید و... نیز پرداخته می شود. فصل سوم به اسلام در ایران، همکاری ایرانیان با سپاه اسلام، و خدمات اسلامی ایرانیان در مغرب و شمال افریقا و... می پردازد. فصل چهارم چگونگی حرکت و عوامل حرکت امام به ایران را توضیح می دهد. فصل پنجم توطئه و ایجاد مشکلات در ولایتعهدی امام رضا(ع) را شرح می دهد. فصل بعدی به شهادت امام و چگونگی شهادت آن حضرت اختصاص دارد. فصل هفتم به رهنمودهای امام می پردازد و فصل هشتم شامل اشعار و مناجات است.

بر طبق مبانی اسناد غیر قابل انکار تاریخی، هیچ یک از ائمه اطهار(ع) به ایران سفر نداشته اند. سفر حضرت رضا(ع) به ایران از این جهت مهم و قابل توجه است؛ حضوری سرشار از پارسایی، تعهد، مردم داری، استقلال، بزرگی، دانایی، توانمندی، علم و حلم و صبر و در عین حال پایداری و پایبندی، انعطاف ناپذیری و شهامت در گفتار و شجاعت در رفتار، و سماحت و سخاوت و ذکاوت و آگاهی به همه مسائل.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما