loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده آثار مولانا

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده اسدالله بقایی نائینی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26411 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوعات این کتاب عبارت اند از: زندگی نامه مولانا، گزیده مثنوی معنوی، گزیده دیوان شمس، گزیده فیه ما فیه، و گزیده رباعیات. در پایان کتاب هم معانی واژه های دشوار آمده است.

گزیده آثار مولانا به کوشش اسدالله بقایی نائینی فراهم آمده است. این کتاب به معرفی زندگی و آثار جلال الدین محمد بلخی می پردازد. موضوعات این کتاب عبارت اند از: زندگی نامه مولانا، گزیده مثنوی معنوی، گزیده دیوان شمس، گزیده فیه ما فیه، و گزیده رباعیات. در پایان کتاب هم معانی واژه های دشوار آمده است. مولانا، شاعر بلندآوازة قرن هفتم هجری قمری، آثار گران قدری چون مثنوی معنوی، دیوان کبیر شمس، مکاتیب، رباعیات، مجالس سبعه، و فیه ما فیه از خود به جای گذاشته است. گزیده متن: وقتی عطار نیشابوری کتاب شریف اسرارنامه را به مولانای سیزده ساله اهدا می نمود، گفت: «... زود باشد که این جوان آتش در دل عشاق عالم زند».

آن روز کسی تصور نمی کرد جذبه نگاه نافذ رند شوریده از راه رسیده ای چون شمس تبریزی چنان آتشی در نیستان وجود مولانا زند که عالم و عالمیان را در شر و شور عاشقانه و عارفانه اندازد. مثنوی های عارفانه مثنوی معنوی، غزلیات شورانگیز دیوان کبیر شمس و حکم پندآموز فیه ما فیه دریا به دریا باده ناب عارفانه است که سرمستان عالم معنا را مستی مضاعف دهد. جرعه ای از این مینای روح افزا برگیرید، بی تردید خود به خمخانه آن خواهید زد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما