loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نمایش های ایرانی - جلد چهارم: نقالی

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده صادق عاشورپور

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 475

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، چهارمین جلد از مجموعه هفت جلدی نمایش های ایرانی است که به بحث نقلی اختصاص یافته است.

کتاب در 4 بخش تدوین شده است .

بخش اول به نقالی در جهان باستان می پردازد. در این بخش دو فصل آمده است که فصل اول به تعریف نقالی و فصل دوم به منشا و پیدایش نقالی می پردازد .

بخش دوم به نقالی درایران باستان می پردازد. این بخش سه فصل را در برمیگیرد. درفصل اول به نقالی در ایران باستان می پردازد و درفصل دوم انواع نقالی دینی ،اسطوره ای ،تاریخی و ... بررسی شده است . مدیحه سرایی نیز در فصل سوم این بخش بررسی شده است .

بخش سوم به نقالی درایران مسلمان می پردازد. این بخش شامل 18 فصل می باشد که به نقالی در دوره های مختلف تاریخی ،دوره غزنوی ،سلجوقی ،سامانی ،مغول ،صفوی و ... اختصاص دارد .

بخش چهارم به انواع نقالی در ایران مسلمان اختصاص دارد . این بخش طولانی ترین بخش کتاب است که شامل سی و هفت فصل می شود . در این بخش مولف به انواع نقالی در دوره های مختلف تاریخی در ایران مسلمان می پردازد وخصوصیات نقالی را در هر دوره به تفصیل شرح می دهد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما