loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وقتی آقاجان دستگیر شد

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده داوود امیریان

photographer حبیب ایلون

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 72

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26467 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در لحن شوخ و سرخوشانه «وقتی آقاجان دستگیر شد»، یک جور دلتنگی نوجوانانه نهفته است؛ چراکه گسستی میان قهرمان اکثر داستان ها با پیرامون خود و روابطشان با والدین شکل گرفته است. اگرچه نویسنده در داستان اول کتاب یعنی «وقتی آقاجان دستگیرشد»، به روایت طنزآلود زندگی یک خانواده در شب چهارشنبه سوری و دستگیری اشتباهی پدر خانواده به جرم فروش ترقه می پردازد، اما شاید امیریان با این قصه، سعی دارد با نسلی شوخی کند که جرمشان در قصه های قبلی عدم تفاهم با نسل جدید است. امیریان در داستان دوم یعنی «سبقت» نیز با قرار دادن پدر قهرمان که یک راننده تریلی است در موقعیت دعوا و خشونت، همه تعاریف او از یک فرزند ایده آل را به چالش می کشد.

به طور کلی پدر ها در تمام داستان ها ویژگی هایی تیپیکال دارند؛ یعنی مردانی خشک، متعصب و غیرتی اند که اوج این خشونت را می توان در داستان «مرضیه» سراغ گرفت. و در مقابل آن ها نوجوانانی هستند که سعی دارند حتی در این فاصله نسلی نیز، با حفظ احترام بزرگتر ها، دست به انتخاب بهترین و درست ترین راه ها بزنند. مهم ترین ویژگی کتاب، لحن طنازانه نویسنده برای بیان یک موضوع کاملا جدی است؛ لحنی که قصه ها را از افتادن در ورطه شعارو پند و اندرز می رهاند و به عنصر لذت در کنار بیان مفاهیم عمیق ارج در یک اثر هنری ارج می نهد.

تاحالا شده جلوی کسی ازم تعریف کنی؟ آن موقع که با معدل بیست قبول می شدم، شد که یک بار محض رضای خدا برایم یک جایزه بخری؟ تاحالا شده یک دست لباس نو برایم بخری؟ کی صد تومان داده ای دستم داده ای تا به میل خودم خرج کنم؟ آرزو به دل مانده ام تو یک مهمانی و عروسی با سرو وضع مرتب ظاهر شوم. خانه مان پنجاه شصت میلیون می ارزد، اما هر کس که مرا می بیند فکر می کند از یک خانواده فقیر و دست تنگ هستم.
صفحه ۲۶
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما